פסולת אלקטרונית בעידן של היום

פסולת אלקטרונית בעידן של היום נפוצה יותר מתמיד, חלק ניכר מהפסולת האלקטרונית הם מכשירי הסלולר. מדי שנה יוצאות החברות היצרניות בדגמים ושדרוגים חדשים.

יש הרבה מאוד אנשים בארץ ובעולם שחייבים שיהיה לכם את מכשיר הסלולר הכי חדיש, מה שמייצר מיליוני מכשירים סלולריים ישנים שהם פסולת אלקטרונית טהורה ומסוכנת לסביבה ולאדם. אין ספק כי חלק רב של ייצור הפסולת האלקטרונית, נובע משיווק מאסיבי המאפיין את התקופה הזו של שפע מותגים אלקטרוניים שכוללים כל הזמן חידושים והמצאות.

אין כמו מוצרי אלקטרוניקה לייצג את החדשנות שמאפיינת את העולם הדיגיטלי העכשווי שאחראי על ייצור רוב רובה של פסולת אלקטרונית דוגמת מכשירי סלולר ומחשבים ניידים ונייחים. מספיק שמציעים לציבור נייד ששוקל 10 גרם פחות, ובמונחים של סחיבה על הגב ייתכן כי זה באמת משמעותי, ומיד יש אלפי צרכנים חדשים לנייד הזה, אבל מה קורה עם הניידים הישנים שלהם? מה הם עושים אתם?

פסולת אלקטרונית בעידן של היום – הסלולר

יש חברות הסלולר שמקבלות חזרה חלק מהמכשירים הסלולריים. יש מהם שעוברים שיפוץ ושדרוג ונמכרים שוב ויש שמשתמשים בחלקים שלהם כחלקי חילוף למכשיר סלולר אחרים. כמעט כל הזמן יש גם פיתוחים של מחשבים חדשים ואלה מוציאים מכלל שימוש מחשבים נייחים וניידים אחרים הכוללים גם הם חומרים מתכתיים מסוכנים.

חלקם של הסלולריים יצאו מכלל שימוש ומהווים פסולת בגלל קלקול, שבר או חדירת מים. לישראלים בעיקר יש צורך בהכנסת הסלולר שלהם לכיס האחורי של המכנסיים והמון תאונות גורמות לסלולריים לטבוע בחדרי שירותים או להתנפץ בגלל שיושבים עליהם. הנה לכם דרך מצוינת של יצירת פסולת אלקטרונית. בקרב מדינות האיחוד האירופי, על יצרני המכשירים הסלולריים מוטלת האחריות לקבל חזרה את מכשיר הסלולר שיצא משימוש. כמו כן יש להם תקנות ברורות כיצד לטפל.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

פסולת אלקטרונית – שלושת ה-R

הצטברות פסולת וגם פסולת אלקטרונית מהווה סכנה מידית לאדם ולסביבה. מדי שנה מייצרת ישראל כ-5 מיליון טון של פסולת וכל שנה המצב הזה גדל בעוד 4%. ולכן החשיבות הרבה של חוק פסולת אלקטרונית גדול מאין כמותו.

רוב הפסולת מגיעה למטמנות אולם כאשר מדובר מפסולת אלקטרונית היא עלולה לגרום לזיהום האדמה, מי תהום, לגרום לנזקים אקולוגיים ולפגוע בבעלי החיים.

יש שלושה R – The three R’s מושג המציג את שלושת השיטות העדיפות למניעת הצטברות פסולת אלקטרונית ובכלל. הפחתה (Reduce), (Reuse) ו- (Recycle)- מיחזור.

הפחתה לדעת המומחים היא זו שתוביל גם למניעת הצטברות של פסולת אלקטרונית, אבל גם מחזור תורם למניעת הצטברויות של הרי פסולת אלקטרונית.

כמובן שלחברות הסלולר אין שום אינטרס שתתקנו מכשירים סלולריים כי אחרת איך הם ירוויחו?
כאשר מדובר בהפחתה של פסולת אלקטרונית מדובר למשל על כך שאם יתקנו מחשבים או מכשירים סלולריים, לא תהיה הצטברות כזו עצומה של מלאי פסולת אלקטרונית בלתי שמיש ומיותר.

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן