מפעלי מיחזור בארץ

מידע כללי אודות מחזור פסולת בישראל

מחזור פסולת בישראל, כמו במדינות רבות נוספות בעולם, הינו נושא לו מוקדשים יותר ויותר תשומת לב ומשאבים. עקב חשיבות הנושא וחקיקה בתחום, קמו מפעלי מיחזור בארץ או בשמם המוכר יותר תאגידי מחזור.

בישראל, ניתן למצוא תאגידים הממחזרים חומרים שונים מפלסטיק ומתכות ועד רכיבי אלקטרוניקה כמו של חברת שורו. במאמר זה תוצג סקירה כללית של הנושא, עם כמה דגשים לסיום לגבי פסולת אלקטרונית.

שורו מיחזור אלקטרוניקה

התייחסות החוק בישראל לנושאי מיחזור

בישראל יש מספר חקיקות הקשורות לנושאי מיחזור, החל מהחוק הוותיק לשמירה על ניקיון משנת 1984, שאוסר על השלכה של פסולת ברבים ומביא תקנות לאתרי פסולת המחייבות את הרשויות המקומיות, וכן הקצאה של קרן לשמירת הניקיון העוסקת גם בנושאי מיחזור של פסולת.

החוק תוקן בשנת 2000 והגיע לנוסח סופי בשנת 2007, עם היטלים על השלכה של פסולת מוצקה, במטרה לעודד יצרני פסולת לפנות לאפיקים של מחזור, תוך מתן עדיפות להליכי טיפול של מיחזור והשבה.

לכך התווסף בשנת 1993 חוק איסוף ופינוי פסולת ומיחזור, הנותן הסמכה לרשות מקומית ליצור בתחומה הסדרים נאותים עבור איסוף של פסולת לצורכי מיחזור. בשנת 1998 הצטרף חוק של המשרד להגנת הסביבה שמחייב רשויות מקומיות להקטין באופן הדרגתי את השלכתה של פסולת לטובת מיחזורה.

מעבר לכך, במרוצת השנים נקבעו חוקי מיחזור עבור השלכה של סוגים ספציפיים של פסולת,  לרבות חוק חומרים מסוכנים משנת 1993, חוק פקדון על מכלי משקה משנת 1999, סילוק ומיחזור של צמיגים משנת 2007, חוק טיפול באריזות משנת 2011, חוק טיפול סביבתי בסוללות, ציוד אלקטרוני וחשמלי שנכנס לתוקפו בשנת 2014, והחוק לצמצום שימוש בשקיות חד פעמיות משנת 2016.

טיפול ומחזור של פסולת אלקטרונית

אחד מתחומי המחזור שתופסים את תשומת הלב בעשור האחרון, הינו בכל הקשור לפסולת אלקטרונית. בעקבות חקיקה משנת 2014 בעלי עסקים, יבואנים, יצרנים ורשויות מקומיות מחויבים לטפל בפסולת זו באופן מסודר. לגבי כל גורם האחראי על פסולת אלקטרונית מפרט המחוקק את מאפייני האחריות הזו ואת דרכי הוצאתה לפועל.

הצורך בחקיקה והסדרה עלה עקב הגדלה משמעותית של פסולת אלקטרונית, שהינה מזהמת ומאוד מזיקה לסביבה ולבני אדם, בין היתר עקב מתכות כבדות ורעילות. הפסולת כוללת מחשבים, מסכים, סוללות מצברים, ציוד תקשורת, כבלים ועוד.

את הפסולת האלקטרונית מעבירים אל מפעלי מיחזור בישראל ובחו"ל, בהליכי איסוף, קליטה וטיפול מסודרים, הכוללים מיון של הפסולת לסוגיה וחומריה השונים, והמשך טיפול בהם בהתאם למאפייניהם ומצבם, בין אם לשימוש מחדש  או למחזור. במיון של פסולת אלקטרונית מוציאים ממנה סוגים שונים של חומרים, חלקם יקרי ערך כמו זהב, לצד חומרים נוספים כמו נחושת, פלסטיק, כספית ועוד.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

מיחזור פסולת אלקטרונית של עסקים

בפסולת אלקטרונית מורשים לטפל רק גורמים מקצועיים, מוכרים ומוסמכים, כלומר חברות פינוי פסולת אלקטרונית לעסקים כמו שלנו, המבצעות את כל הליך המחזור, מאיסופו ועד הטיפול בו במפעל של החברה.

הליך המחזור עצמו מבוצע באופן מסודר עם שקילת ומיון הפסולת ורישומה. את הפסולת האלקטרונית עצמה אוספים מבית העסק במועד מתאים, לקוח המעוניין במקסום שווי ציוד הit  יבקש מטכנאי הit  בחברה  לבדוק את הציוד וכשירותו. הציוד במצב טוב, יעבור מחיקת מידע ויחזור לשוק יד שניה בהתאם לרצון הלקוח. נכסים שלא ניתן להשמיש יעברו  להליכי מיון עם הפרדה לחומרים שונים. , ישנם לקוחות המבקשים להעביר את חלקי הציוד הליכי גריסה מורכבים כדי לוודא השמדת מידע.

שורו היא חברה לטיפול בפסולת למפעלים, חברות הייטק, מוסדות פיננסיים ובתי עסק נוספים, המייצרים פסולת אלקטרונית. לשם כך, אנו מנהלים מערך מקצועי בעל כל ההסמכות הנדרשות, המעניק לכל לקוח פתרונות מותאמים לצרכיו ולמאפייני הפסולת האלקטרונית שברשותו.

למחזור פסולת אלקטרונית מעסקים

למחזור פסולת אלקטרונית מעסקים בהתאם לדרישות החוק, ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם חברת שורו בטלפון 077-231-8099 או במייל [email protected]

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן