weee

מה זה Weee

לאורך השנים, ובעיקר בעשור האחרון, נכנסו לתוקף חוקים ותקנות לגבי מיחזור פסולת אלקטרונית ומיחזור ושמירה על איכות הסביבה בכלל, הן בישראל והן ברחבי העולם. בישראל, החל משנת 2014 קיים חוק מיחזור פסולת אלקטרונית העוסק בטיפול סביבתי בציוד אלקטרוני וחשמלי ובסוללות על ידי ארגונים ועסקים, ואילו באירופה החל משנת 2003 קיימת הוראות WEEE העוסקת גם היא באיסוף ומיחזור של פסולת חשמלית ואלקטרונית.

שורו מיחזור אלקטרוניקה

העקרונות של WEEE

WEEE הן ראשי התיבות של Waste Electrical and Electronic Equipment. בשנת 2003, בהובלת הדירקטיבה הנושאת שם זה, ודירקטיבה נוספת בשםRestriction of Hazardous Substances Directive, או בקיצור – RoHS, הפכו השתיים למוכרות ולמעשה לחוק באיחוד האירופאי.

כמו בתחומים רבים אחרים הקשורים לשמירה על איכות הסביבה, גם כאן אירופה הקדימה את ישראל. המטרה של WEEE היא להביא להקטנת כמויות הפסולת האלקטרונית המועברות להטמנה, בין אם באירופה ובין אם ביבשות אחרות, ובתוך כך להגדיל את כמויות הפסולות המועברות למיחזור. זאת באמצעות הרחבה של אחריות היצרנים לכל אורך השלבים של התכנון, הייצור ופינוי המוצרים, ובניגוד לשימוש בסנקציות מנהליות, פליליות ובקנסות.

כלומר, הדירקטיבה מייצרת תמריץ עבור היצרניות, בין היתר באמצעות סימון מוצרים עם סמל של פח בעל פס שחור, לדאוג כבר משלבי התכנון והפיתוח לאיכות הסביבה – ובדגש על האופן שבו המוצרים יפונו וימוחזרו. כלומר, הגישה כאן היא הוליסטית ושלמה יותר, ומכניסה את איכות הסביבה בדלת הראשית כבר למן השלבים הראשונים, בכל התחום של מוצרים אלקטרוניים וחשמליים. יש לציין כי המונח WEEE הוא כללי ומתייחס למעשה לכל סוגי המוצרים החשמליים, כגון טלוויזיות, מחשבים, טלפונים, צעצועים אלקטרוניים, סוללות, מנורות ומוצרי אלקטרוניקה ביתיים כמו תנורים, מדיחי כלים, מקררים ומכונות כביסה.

כאמור, הדירקטיבה הנוספת הינה RoHS, העוסקת בהטלת מגבלות על חומרים מסוכנים, ביניהם עופרת, כספית, קדמיום ועוד. על מנת לעמוד במגבלות אלו, על היצרנים לתכנן היטב את צעדיהם כבר למן השלבים הראשונים, ולמעשה זהו יסוד נוסף למחויבותם לאיכות הסביבה.

ומה בישראל?

כאמור, בישראל נכנס לתוקף בשנת 2014 חוק מיחזור פסולת אלקטרונית, העוסק בטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות. החוק נועד לעודד שימוש חוזר ומיחזור של ציוד אלקטרוני, ובכך להקטין את כמות הפסולת האלקטרונית ולמנוע את הטמנתה, וכמובן להפחית את השפעותיה השליליות על הסביבה.

בדומה ל- WEEE האירופאי, החוק הישראלי קובע הסדרים ונעזר בין היתר בהטלה של אחריות מורחבת על יבואנים ויצרנים למחזור פסולת ציוד וסוללות על פי יעדי החוק. היבואנים והיצרנים מיישמים את ההוראות דרך תאגידי מיחזור במימון שלהם. בנוסף, בדומה ל- WEEE גם אצלנו קיימים בחוק סטנדרטים לפינוי ולטיפול בפסולת האלקטרונית במתקני המיון והמיחזור, וכן לדרכי התיעוד והדיווח.

יש לציין כי החוק הישראלי חל הן על המגזר העסקי והן על המגזר הפרטי, ואילו שורו היא מתקן מיחזור המתמקד בפסולת אלקטרוניקה שמקורה במגזר העסקי בלבד. בין היתר, אנו מתמחים בטיפול בשרתים, מחשבים, מוצרי אלקטרוניקה ותקשורת המגיעים מחברות וארגונים שונים בשוק איננו אוספים או מטפלים  בפסולת ביתית כגון תנורים, מקררים וכדומה – שגם אליהם מתייחס החוק בישראל ו- WEEE.

למידע נוסף בנושא ניתן לפנות אלינו בטלפון 077-231-8099

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן