מיחזור פסולת אלקטרונית חיפה

איסוף פסולת אלקטרונית לעסקים

מיחזור פסולת אלקטרונית חיפה

בעלי מפעלים, מוסדות ועסקים בחיפה והסביבה? אצלנו בחברת שורו תוכלו להבטיח לעצמכם פתרונות מיחזור פסולת אלקטרונית (חיפה וערים נוספות ברחבי הארץ) על פי חוק.

חוק מיחזור פסולת אלקטרונית וסוללות בישראל,  אשר נכנס לתוקפו לפני מספר שנים, מטיל את האחריות לטיפול ואיסוף של פסולת אלקטרונית חיפה על חברות ועסקים באשר הם, וזאת באמצעות שירותי מיחזור המוצעים על ידי חברות העוסקות ומתמחות בנושא.

אנחנו בחברת שורו מיחזור אלקטרוניקה, עוסקים ומתמחים בענף המיחזור ומאפשרים לכלל היצרנים, היבואנים, העסקים, החברות והמפעלים בישראל ככלל ובחיפה בפרט, ליהנות ממגוון רחב של פתרונות מיחזור פסולת אלקטרונית הכוללים בין היתר:

  • יעוץ מקצועי בהתאם להיקפי המיחזור של פסולת אלקטרונית הנחוצה לכם
  • הקמת מתקני מיחזור ייעודיים בבית העסק, מפעל וכדומה
  • הנפקת תעודות ואישורים על כך שאתם ממלאים הלכה למעשה את סעיפי חוק המיחזור בו אתם מחויבים
  • איסוף פסולת אלקטרונית לעסקים חיפה באופן תקופתי משטח בית העסק, והעברתה למפעלי מיחזור ופתרונות מיחזור נוספים לצרכי מיחזור של סוללות ונורות חסכוניות.

חשיבות הטיפול המוסדר בפסולת אלקטרונית

חוק מיחזור פסולת אלקטרונית בישראל, שנכנס לתוקפו בשנת 2014 ,הינו חיוני במציאות של ימינו בגין כמה סיבות מרכזיות:

  • פסולת אלקטרונית הגדלה כל הזמן מכילה חומרים ורכיבים מסוכנים ורעילים, כמו עופרת וקדמיום, המזיקים לסביבה, למקורות מים, לקרקע ולאוויר, וכן לצמחייה בעלי חיים ובני אדם. לכן, טיפול לא נכון בפסולת אלקטרונית, לרבות השלכתה עם פסולת רגילה, גורם לנזקי סביבה מהותיים. מכאן שיש חשיבות רבה לטיפול נכון בפסולת אלקטרונית שממזער באופן ניכר נזקי סביבה, ושואף למחזר כמה שיותר חומרים ורכיבים.
  • הפרדת פסולת אלקטרונית מפסולת מוצקה מפשטת ומוזילה הליכי טיפול בפסולת מוצקה רגילה.
  • בכל שנה שעוברת אנו צורכים יותר ויותר מוצרים אלקטרוניים חדשים, המחליפים מוצרים מדור יותר ישן ומספקים מענה לצרכים חדשים. כפועל יוצא מכך, כל שנה עולה כמות הפסולת הזו וכך גם מחמירה בעיית הזיהום שהיא יוצרת.
  • לייצור מוצרי אלקטרוניקה יש צורך במשאבים טבעיים שהפקתם פוגעת בסביבה. מצב זה ניתן לשפר על ידי קבלת רכיבים נדרשים ממחזור של פסולת אלקטרונית.
  • הסדרת תחום הטיפול בפסולת אלקטרונית מאפשרת לאכוף ניסיונות פיראטיים לטיפול בפסולת זו ומחזורה, שלא אחת מבוצעים באמצעים לא כשרים ובעייתיים.
  • הסדרת נושא הטיפול פסולת אלקטרונית גם מאפשרת להבין מי אחראי על טיפול בה, כאשר בישראל כמו במדינות רבות אחרות בעולם, אחריות זו נופלת על היצרנים, המשווקים, רשויות מקומיות ובעלי עסקים.
שורו מיחזור אלקטרוניקה

הגורמים האחראיים על טיפול בפסולת אלקטרונית

כאמור, החוק בישראל מפרט מיהם הגורמים האחראים על טיפול בפסולת אלקטרונית, לרבות סוללות ומצברים, וכיצד אחריות זו באה לידי ביטוי בפועל. גורמים אלו כוללים:

  • מגזר עסקי- עסקים המחזיקים בפסולת אלקטרונית מחויבים ליצור קשר עם גורם מורשה לפינוי וטיפול בפסולת, לצד רישום ומעקב אחריה.
  • יבואנים ויצרנים- מי שמייצר או מייבא מוצרי חשמל ואלקטרוניקה נחשב לבעל אחריות ישירה על מוצרים אלו ועל הפסולת שהם יוצרים. אחריותו הישירה ניכרת במחויבות לממן כמס עקיף פסולת אלקטרונית, לאסוף, למיין ולמחזר אותה, על ידי יצירת קשר עם גורם מורשה לכך. כמו כן, האחראים ם נדרשים בדיווח אודות היקף מכירות מוצרי אלקטרוניקה בארץ. אחריות זו גורמת ליבואנים ויצרנים לזיקה לנושאים סביבתיים, בניסיון לייעל הליכי מחזור בכדי לצמצם את עלויות המימון שלהם.
  • משווקים- גם גורמים המשווקים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה נדרשים לשאת באחריות של טיפול בפסולת שמוצרים אלו יוצרים, בעיקר בכל הקשור לאיסוף של מוצרים ישנים ללא עלות בעת מכירה של ציוד חדש.
  • רשויות מקומיות- הרשות המקומית אחראית על פינוי של פסולת אלקטרונית שיש לציבור, מיונה והעברתה למחזור. זאת לצד יצירת הסברה בנושא ואכיפת גורמים עסקיים לטפל בפסולת אלקטרונית כנדרש בחוק. מבחינת הרשות, ההליכים תורמים להסדרת נושאי הטיפול והטמנת הפסולת שברשותה, לצד שיפור איכות הסביבה במרחב העירוני.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

סוגי פסולת אלקטרונית המחויבים במיחזור

הליכים של מיחזור ושל איסוף רכיבים אלקטרוניים חיפה או בכל עיר אחרת בישראל, נועדו לצרכי איסוף והמשך טיפול בפסולת אלקטרונית מסוגים שונים, לרבות:

מחשבים נייחים וניידים, ארונות תקשורת, שרתים וראוטרים, מדפסות ומגרסות נייר, מכונות צילום, מסכים מכל סוג, טלפונים שולחניים, טלפונים ניידים, ציוד מיחשוב רפואי, מנורות, כבלים וסוללות. מוצרים אלו מועברים למפעל שלנו, שם הם עוברים הליכי מיון וסינון, כאשר רכיבים שניתן למחזר באזור, כמו מיחזור מתכות חיפה, נשלחים למחזור בחו"ל באתרים מיוחדים. רכיבים שלא ניתן למחזר מועברים לטיפול נאות באתרים מורשים.

אבטחת מידע בפסולת אלקטרונית

חוששים לזליגת מידע רגיש המצוי במערכות המחשוב אותן אתם נדרשים למחזר? יש לנו פתרון מושלם עבורכם!

כחלק משירותי מיחזור פסולת אלקטרונית המוצעים על ידינו בחברת שורו, אנו מספקים מגוון רחב של פתרונות לצורך גריעה נכונה של רכיבי מחשוב בתחום אבטחת המידע, וזאת במסגרת השמדת מדיה מגנטית במסגרתה כל הרכיבים אותם מסרתם לידינו עוברים טיפול אופטימאלי בהתאם לדרישות אבטחת המידע בחברתכם.

כמו כן, אנו מאפשרים לקהל לקוחותינו ליהנות מפתרונות מחיקה של קבצים ממערכות המחשוב המיועדות למיחזור כבר במועד הפינוי.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן