מיחזור פסולת אלקטרוניקה

מיחזור פסולת אלקטרוניקה בחברת שורו

מאז שאנו "טובעים" בטכנולוגיה ומוצרי אלקטרוניקה, היה צורך לעשות סדר בפסולת האלקטרונית וכך נולד חוק מיחזור פסולת אלקטרונית שנכנס לתוקפו בשנת 2014 וקובע נהלים וסדרים של מיחזור פסולת אלקטרונית במדינת ישראל.
למיחזור פסולת אלקטרוניקה יש היבטים של שמירה על איכות הסביבה, לצד חיסכון באנרגיה וחיסכון בייצור.
כאשר ממחזרים חומרים הייצור שלהם יותר זול מאשר הפקת החומרים שלהם. חלק מהאחריות על מיחזור פסולת אלקטרונית עפ"י החוק עובר גם ליבואנים ומשווקים של מוצרים אלקטרוניים וגם מוצרי חשמל גדולים כמו: מכונות כביסה, מדיחים, תנורים, מקררים ועוד. הם עוברים לגריסה ולהתכה ומשמשים לייצור נוסף, וכך נמנעים מכדור הארץ, "הררי" פסולת אלקטרונית.

בנוסף, פסולת אלקטרוניקה היא איננה מתכלה. זה אומר שאם אתם זורקים מקרר ברחוב, אם מישהו לא יאסוף אותו, הוא יישאר לשם לנצח ובשלב מסוים גם יתחילו להתנדף ממנו חומרים רעילים.

לכן חוק מיחזור פסולת אלקטרונית בהחלט הולך לעשות חסד לא רק עם המוצרים שיזכו למיחזור אלא גם עם הקהילה.

מיחזור פסולת אלקטרוניקה - עיקרי החוק

חוק מיחזור אלקטרוניקה קובע כי בתי עסק המשווקים מצברים וסוללות, מחויבים בהתקנת מיכלים אשר לתוכם ניתן יהיה להשליך את המוצרים הבלתי שמישים.
יבואן או יצרן של ציוד אלקטרוני יהיה מחוייב למחזר לפחות 50% מהציוד אותו מכר בשנה.
יצרנים או יבואנים של מצברים וסוללות מחוייבים למחזר בין 25 ל-35% בהתאם לסוגים שונים של סוללות או מצבים ממה שמכרו בשנה.
אינטראקציה זו גורמת למודעות הנכונה אצל היבואנים והמשווקים אשר הם כמובן אלה שבמידה רבה אחראיים על ייצור הפסולת הראייה ובכך שהם אוספים חלק מהמוצרים הישנים הבלתי שמישים, הם תורמים למיחזור פסולת אלקטרונית. בנוסף להם מחויבים משווקים של מוצרים גדולים כמו מקררים ועוד, לאסוף מוצרים ישנים מהלקוחות וגם זה לצורך מיחזור פסולת אלקטרונית כאשר הם רוכשים מוצרים חדשים תחתיהם.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

לאן מגיעה הפסולת האלקטרונית?

כל עירייה מחויבת היום להתקין בתחומה מתקני איסוף פסולת אלקטרונית, והיא זו שתהיה אחראית על הפקדה והאיסוף מהבתים.
היום עוד אפשר להטמין פסולת אלקטרונית (למרות שיש חשש כי חומרים רעילים עלולים לחלחל למי תהום) אבל בשנת 2020 כבר יהיה איסור על הטמנה של פסולת אלקטרונית שהיא לא חלק ממיחזור. חוק מיחזור פסולת אלקטרונית קובע גם נהלים וסטדרטים של איך למחזר ואיך להשתמש שימשו חוזר.
ליצרנים יש רשימה מיוחדת של רכיבים וחומרים המצויים בציוד האלקטרוני שהם מסוכנים מאוד עם הנחיות מפורטות איך לטפל בהם בצורה בטוחה בלי לגרום נזק לסביבה.

מדוע תהליך מיחזור אלקטרוניקה חשוב

ציוד או מכשירים אלקטרוניים הפועלים ע"י שדה אלקטרוגמנטי או חשמל, הם בעצם מוצרים אלקטרוניים או חשמליים. בנוסף להם יש גם ציוד שהתפקיד שלו זה למדוד או להעביר זרם.

פסולת אלקטרונית מכילה חומרים רבים בהם כל מיני סוגי מכשירים ורכיבים. 50% ממנה הם פלדה וברזל, 20% עשויים מפלסטיק כמו למשל מעכבי בעירה ויש גם 10% של מתכות נוספות, 3% של מעגלים מודפסים ועוד.

מיחזור ציוד אלקטרוני מחייב ידע וזהירות רבה, מה שלא קורה לצערנו במדינות רבות בעולם כמו למשל מדינות העולם השלישי, שם רובם של ההומלסים והקבצנים מתפרנסים מאיסוף פסולת אלקטרונית וטיפול לא נכון הגורם לזיהום הסביבה ולסיכון אישי וסביבתי.

בישראל מדברים על פסולת של ציוד חשמלי ואלקטרוני בהיקף של 130,000 טון בשנה, וזה רק הולך וגדל.

מיחזור פסולת אלקטרונית יצמצם את הפגיעה בסביבה, יתרום חומרים נדירים ואחרים לתעשיות שעוסקות במיחזור חומרים ויחסוך באנרגיה.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן