תהליך מיחזור מתכות

תהליך מיחזור מתכות בחברת שורו

תהליך מיחזור מתכות הוא חלק מתהליך מיחזור כללי שעובר על ישראל והעולם. הצורך במיחזור הוא ראשית בגלל שאין מקום בעולם לכל כך הרבה אשפה (כל אדם בישראל מייצר כל יום כ-2.5 ק"ג של אשפה). אבל כמובן שמעבר לנושא של מקום, יש עוד הרבה מאוד סיבות חשובות ואפילו מהותיות לצורך של מיחזור מתכות למשל.

במתכות יש חומרים רעילים, אשר השלכתם לאתר פסולת עלול לגרום להם להתקלף מהמעטפת שלהם והרעלים השונים עלולים לחלחל לאדמה, למי תהום ואלה בדיוק המים שמגיעים לברזים שלנו בבית. בסופו של דבר כל הדברים שאנחנו משליכים לאשפה, עשויים מכל מיני חומרי גלם שעברו עיבוד כמו פלסטיק, נפט, מתכת, מחצבי מתכת, חול מזוקק ועוד. בעצם המיחזור אנו גם יכולים לחזור ולהשתמש בחומרי גלם מסוימים טבעיים, משום שגם משאבי הטבע מוגבלים ויש גבול למה שאנו יכולים לקחת ממנו.

תהליך מיחזור מתכות לחומרים בלתי מתכלים

הנפט למשל נוצר במשך מאות שנים בקרקע ע"י ריקבון של דגים וחומרים אורגניים שונים, יום אחד זה ייגמר ואז מה יעשה העולם.
נייר למשל מייצרים מעץ, אפילו מגדלים יערות מיוחדים לשם כך יערות הגשם, אבל צריך לתת להם גם זמן לגדול, וכרגע אנו במצב שאנו צורכים יותר נייר מקצב הגידול של היערות הללו ומה שזה אומר הוא, שבאיזה שהוא זמן ייגמר לנו הנייר… ומה בעצם קורה לזבל שלנו אחרי שאנו דואגים להטמין אותו באתר פסולת.

אם כך- בכל פסולת יש חיידקים שמסוגלים לפרק כל מיני חומרים טבעיים כמו עור, כותנה, צמר, פירות וירקות ועוד. אבל הם לא מסוגלים לפרק מתכות ולכן צריך לעשות מיחזור מתכות. רק כדי שתבינו עד כמה זה מזהם את כדור הארץ, פחית שימורים תתכלה רק אחרי 100 שנה. תחשבו על מחשבים, מכשירים סלולריים, סוללות, חוטי חשמל, לוחות חשמל, כמה זמן ייקח להם להתפרק עד שיהפכו למולקולות? מאות שנים.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

חומרים רעילים מגיעים למי תהום

ככל שמדינה מפותחת יותר, כך הפסולת שלה מורכבת מיותר חומרים סינטטיים. הבעיה היא שאתרי ההטמנה אף פעם לא יכולים להיות אטומים לגמרי, והחומרים הסינטטיים וביניהם כמובן חומרים רעילים של מתכות, מחלחלים לאדמה, למים שאמורים להגיע לברז שלנו.

תהליך מיחזור מתכות בעצם מגן עלינו. אם לא נמחזר את המתכות, הם יפרקו את החומרים הרעילים שלהם למי התהום וזה מסוכן מאוד. כאשר אנו שומעים לא אחת על כך, שיש להימנע משתיית מי ברז באזורים מסוימים, זה בדיוק בגלל זה, זה בדיוק בגלל זיהום של מי תהום וזה בהחלט יכול להיות בגלל איזה מחשב…

היום בכלל הסכנה של זיהום מי תהום, חייבת כל חברה או גוף שמפנים פסולת אלקטרונית ליצור קשר עם חברה שעוסקת במיחזור מתכות, ולאפשר לה לפנות את הפסולת הזו למקום בטוח.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן