פסולת אלקטרונית בבית ובענף המסחר

פסולת אלקטרונית בבית

בחוק פסולת אלקטרונית הגדיר המחוקק בצורה מדויקת את כל סוגי המוצרים והמכשירים אשר החוק מחייב לאספם ולהפנותם לתאגידי המחזור. לשון החוק אומרת :"פסולת אלקטרונית מורכבת מציוד או מכשירים המיועדים לפעול באמצעות זרם חשמלי או שדה אלקטרומגנטי, וכן ציוד לייצור, להעברה או למדידה של זרם או שדה כאמור, אם הוא מיועד לשימוש במתח חשמלי שאינו עולה על 1,000 וולט זרם חילופין או 1,500 וולט לזרם ישר".

למעשה, מה שמשתמע הוא שכמעט כל מכשיר אלקטרוני או חשמלי, בוודאי כל מוצרי הצריכה הביתיים אבל גם מכשירי חשמל ואלקטרוניקה המשמשים בתעשיית התקשורת והמחשוב, מוגדר פסולת אלקטרונית מרגע שאין בו צורך יותר.

פסולת אלקטרונית ביתית למיחזור

פסולת אלקטרונית בבית ממוצע משתמשים במכשירי חשמל רבים. אין בית בלי מקרר, מכונת כביסה, תנור אפייה, מיקרוגל, מסכי טלוויזיה ומחשבים. בשל ההתקדמות ברמה הטכנולוגית בשוק המכשור החשמלי והאלקטרוני, נוטים רבים להתחדש מדי פעם במילה האחרונה בתחום. נוצרת בעיה של איך ולאן לפנות את המוצר הישן.

אם בעבר היו בכל אתר פינוי פסולת ערימות של פסולת אלקטרונית שהגיע לשם על ידי הרשות המקומית, הרי היום, לאחר שנחקק חוק פינוי פסולת אלקטרונית, חל איסור על כך, וכל מה שמוגדר בחוק כפסולת אלקטרונית, חייב לעבור תהליך של מחזור, פרוק או העברה לשימוש חוזר לפני העברתו לאתרי הטמנת פסולת.

החוק מחייב כל סוחר המוכר ציוד חשמלי ביתי לפנות מבית הלקוח, ללא תמורה, את המכשיר הישן, שמוגדר מעתה כפסולת אלקטרונית. גם רשויות מקומיות מחויבות בחוק לפנות לפי דרישת אזרחים מכשירי חשמל ואלקטרוניקה מבתיהם. הרשות מחויבת גם להתקשר בחוזה עם תאגיד פינוי ומחזור פסולת אלקטרונית.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

פסולת אלקטרונית בענף המסחר

כל בית עסק או מפעל המוכרים, משווקים או מייצרים מכשור חשמלי או אלקטרוני, מחויבים גם לאפשר ללקוחותיהם החזרת ציוד ישן כמו סוללות למשל למטרת מחזור, וגם להעביר לתאגידי המחזור אחוז מסוים של פסולת אלקטרונית מנפח פעילותם השנתית למחזור.

במקרה של יצרני או יבואני סוללות ומצברים מדובר בערך בשליש מסך המשקל של המוצרים שיוצרו או נמכרו בשנה החולפת.
יצרני או יבואני מוצרי אלקטרוניקה מחויבים להעביר לפחות מחצית מסך המשקל של המוצרים שנמכרו לתאגידי איסוף פסולת אלקטרונית.

פסולת אלקטרונית – לא רק פסולת!

בהרבה מכשירים המוגדרים פסולת אלקטרונית אגור מידע רב הקשור לפעילות העסקית או המקצועית של החברה או הארגון שמסר אותו למחזור.

מרגלים עסקיים עלולים להתחקות אחרי פסולת אלקטרונית שנמסרה מארגון מתחרה, ולשלוף מאמצעי אחסון הנתונים, למשל דיסקים קשיחים, כרטיסי זיכרון וכדומה, את המידע הדרוש להם להשלמת משימתם.

מיחזור אלקטרוניקה לעסקים בחברת שורו, העובד מול חברות וארגונים רבים בתחום איסוף ומחזור פסולת אלקטרונית, ערוך ומאורגן למניעת דליפת מידע מאמצעי אחסון הנתונים בתוך המכשור הישן, שמירת אמצעי אחסון אלה, והעברתם בחזרה ללקוח בתהליך מבוקר ואמין.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן