פינוי פסולת אלקטרונית

פסולת אלקטרוניקה פתח תקווה

יש לכם בית עסק בפתח תקווה המחזיק פסולת אלקטרונית? עליכם לטפל בפסולת כמו שצריך בהתאם לדרישות החוק.

המודעות לנושא מחזור פסולת ולנושא השמירה על איכות הסביבה מקבל חיזוק משנה לשנה. סוגים שונים של חומרים מועברים למפעלי המחזור החדשניים אשר פועלות בטכנולוגיות מתקדמות, כדי לבצע הפרדה והשבחה מחדש של חומרים שונים כמו פלסטיק, זכוכית, מתכות, פסולת אלקטרונית ועוד. לכן, מי שעוסק ביבוא רכיבים אלקטרוניים פתח תקווה, ייצור של רכיבי אלקטרוניקה פתח תקווה או שיווק של רכיבי אלקטרוניקה בפתח תקווה, וגם מי שיש לו בעסק פסולת אלקטרונית, מחויב על פי חוק לדאוג למיחזורה.

שורו מיחזור אלקטרוניקה

מידע נוסף על פסולת אלקטרוניקה

כאשר משליכים פסולת אלקטרוניקה פתח תקווה או בכל מקום אחר בארץ לקרקע במקומות שונים שאינם מיועדים להעברת פסולת רעילה, יש לכך השלכות על הקרקע. כמו גם, קיים חשש שתהיה השפעה רבת שנים גם למי התהום.

לכן מי שמבצע תהליכים מסוג זה מבצע עבירה פלילית ועלול לקבל את העונשים הקבועים בחוק על כך.

לכן יש הנחיות ברורות לשמור על המוצרים האלקטרוניים כמו מחשבים, ציוד תקשורת, מדפסות, סוללות מצברים ועוד ולתאם את איסוף הפסולת הרעילה כדי להעבירם למפעל המחזור.

תהליך מחזור מוצרי פסולת רעילה קיים נוהל מובנה ומדויק של הטיפול בנושא פסולת אלקטרוניקה פתח תקווה. בשלב ראשון כל הציוד נאסף ומועבר למפעל המחזור, במקום זה מתבצע הליך של קליטה, שקילה, מיון ותיעוד. המטרה היא למקסם את שווי השימוש בכל פריט ולעשות כל שניתן כדי למצות את המתכות האל ברזליות ומתכות נוספות שערכן הוא יקר וזאת כדי לבצע בהן שימוש חוזר.

פריטים כמו כונני מחשב בעלי מידע רגיש ומסווג שקיימת חשיבות לשמור על כך, ננעלים בחדר ייעודי למטרה זו ובשלב שני בהתאם לדרישת הלקוח מוחקים את המידע המאוחסן , כדי שהנתונים לא ייחשפו בפני איש.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי מיחזור מתכות (פתח תקווה) של מוצרים כמו רכבים או רהיטים שונה מהליכי מיחזור מתכות ממוצרי אלקטרוניקה. זאת מכיוון שבראשונים , קל יותר להוציא את המתכות לעומת פריטי אלקטרוניקה, ולרוב הם גם לא יכילו מתכת כבדות ורעילות (לא מבינה בכלל את ההשוואה. אבל בסדר).

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

טיפול יוצא דופן בכרטיסים אלקטרוניים

בכרטיסים אלקטרוניים שהוצאו ממכשירים שונים שהכילו פסולת אלקטרוניקה פתח תקווה, קיימים רכיבים ייחודיים שהם יקרים מאד ולכן המטרה היא למחזר אותם בדרכים שונות. אחת הדרכים לכך היא העברת הכרטיסים הללו לבתי זיקוק גדולים בחו"ל. במפעלים האלו מתבצע הליך של מיצוי המתכות כדי להוציא מהן את המיטב.

מהותה של פסולת אלקטרונית וחשיבות מיחזורה

תחת הכותרת פסולת אלקטרונית ניתן למצוא כל סוג של מוצר חשמלי ואלקטרוני, לצד סוללות ומצברים. המוצרים כוללים בין היתר מחשבים, טלפונים סלולריים וקוויים, מסכים, כבלים, מחשבים נייחים וניידים, מכונות צילום, מדפסות ועוד. פסולת זו המושלכת בארץ ובעולם בכמויות עצומות, שרק הולכות וגדלות מידי שנה, נחשבת למזהמת במיוחד ומזיקה לסביבה, לאדם, לחי ולצומח. הזיהום בעיקרו מגיע ממתכות כבדות מסוגים שונים, כמו עופרת, כרום, כספית, ארסן ואנטימון, ומעוד סוגים של חומרים או-אורגנים וכימיים שצריכים תהליכי פירוק הרבה יותר מורכבים מאלו שמבצעים בפסולת יבשה או רטובה רגילה.

בישראל, ההערכה עומדת כיום על השלכת כמאה חמישים אלפי טונות בשנה של פסולת אלקטרונית, המכילה שבעים אחוזים מסך החומרים הרעילים שיש באתרי פסולת. זאת, למרות שמדובר רק בשישית מכמות הפסולת המוצקה המושלכת בארץ.

כאמור, פסולת אלקטרונית מזהמת את האוויר, הקרקע והמים. למשל, מים יכולים להזדהם עקב סחף של חומרים הכוללים פסולת אלקטרונית, ודרך חלחול של רכיבים שיש בפסולת זו אל מי התהום. הדבר נכון גם לגבי פסולת של סוללות. בכל מקרה, יש חשש גבוה שמים שנפגעו מרכיבים אלקטרוניים או סוללות, לא יהיו ראויים לשימוש ויידרשו בהליכי טיהור יקרים.

כפועל יוצא מכך, יש חשיבות רבה לטיפול נכון בפסולת ולמיחזורה, לצד העובדה שיש בה רכיבים נדירים ויקרי ערך שניתן לעשות בהם בתעשייה שימוש חוזר.

מידע נוסף על מיחזור של פסולת אלקטרונית

בימינו הליכי מחזור של פסולת אלקטרונית בעולם ובישראל, ניתנים לביצוע בשיטות ובאמצעים שונים. . לרוב הציוד האלקטרוני מופרד ידנית על מנת  למחזרם, כמו עופרת, כספית, בריליום, פלטינה, זהב ועוד.  בהמשך, לעיתים הרכיבים עוברים  הליכי גריסה  ולאחר מכן בפעלים המתמחים בתחום, בעיקר בחו"ל הם עוברים הליכים כימיים שמפרידים את החומרים, מה שמאפשר לעשות בהם שימוש חוזר. חומרים שלא ניתן למחזר מועברים להטמנה מבוקרת, בהליך שאינו כולל שריפה, במטרה למנוע זיהום של האוויר.

בישראל, החוק למחזור פסולת אלקטרונית שנכנס לתוקף בשנת 2014, פועל באופן בדומה לחוק בשוויץ בו האחריות על נושאי איסוף ומחזור של פסולת אלקטרונית מוטלת על כתפי היצרנים, היבואנים, המשווקים ובתי העסק.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן