פינוי פסולת אלקטרונית

פינוי פסולת אלקטרונית בחברת שורו

אחת הסיבות החשובות ביותר בתהליך של פינוי פסולת אלקטרונית, היא כדי להרחיק מהציבור ציוד אלקטרוני וחשמלי המכיל רכיבים או נוזלים כמו למשל סוללות, שעלולים להתמוסס ולזהם את האוויר ואת הסביבה או חלילה לחלחל לתוך מי תהום.

אנו חיים בתקופה של עידן טכנולוגי ואלקטרוני ואין ספק כי שימוש במוצרי אלקטרוניקה וחשמל, חוסכים לנו הרבה זמן, מקלים על חיינו וגורמים לנו לעשות דברים הרבה יותר מהר, עד כדי כך שאנו אפילו תלויים בהם היום (כמו למשל בסמארטפון און בלפטופ).
אבל לכל צד יש עוד צד ולכן כאשר אנו מדברים על ציוד טכנולוגי ואלקטרוני אי אפשר שלא לחשוב מיד על כך שכאשר הציוד הזה מתקלקל הוא חייב פינוי פסולת אלקטרונית, כי הרי לא ניתן לציוד הזה לשחרר את כל הרעלים שלו בסביבת החיים שלנו.

רוב הציוד החשמלי והאלקטרוני שלנו מופעל גם ע"י סוללות. יש הערכה שבישראל כל משפחה צורכת לפחות קילו וחצי של סוללות במשך שנה.
מה עשינו עד היום כאשר הסוללות של הצעצוע של הילד נגמרו? השלכנו אותן לפח. כולנו עשינו את זה. המודעות של התוצאות ההרסניות והמזהמות על הסביבה כתוצאה מאי פינוי פסולת אלקטרונית, לא היו ידועות לנו עד כה בצורה חד משמעית ולכן כאשר השלכנו את הסוללות לאשפה החל תהליך של שחרור רעלים. הסוללות הושלכו לפח יחד עם פסולת ביתית.
פסולת ביתית שמכילה כמובן אחוז גבוה של חומרים אורגניים מייצרת חומציות. ואיך פועלת החומציות הזו על סוללות? היא גורמת למעטפת להן להתפרק, היא פשוט מפוררת אותם.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

כל סוללה מכילה מספר חומרים מסוכנים מאוד כמו: ניקל, אבץ, כספית, עופרת, נחושת, ליתיום, קדמיום ועוד. כאשר החומצות של החומרים האורגניים באים במגע עם מעטפת הסוללה, היא מתפוררת ומשחררת החוצה גזים רעילים של החומרים שבתוכה.

אלה עלולים לגרום לבעיות בכלי הנשימה, מוח, כליות ועוד. בנוסף הגזים המשתחררים גורמים לזיהום אוויר וכן עלולים לחלחל למי התהום שלנו.

כאשר מדובר בכמה סוללות זה אולי לא אקוטי, אבל אם ניקח את כמות הסוללות המצטברת בכל כדור הארץ, הרי שאם לא נעשה פינוי פסולת אלקטרונית הכוללת כמובן גם סוללות, מצב הכדור שלנו יהיה בכי רע.

סוללות זה לא מוצר שאפשר למחזר ולכן, החוק אומר שחייבים להשליך אותם למכלים המיועדים לכך. בהמשך הם נאספים ומוטמנים באתר של פסולת רעילה.

מכלים לאיסוף ולמיחזור

הצעד הראשון בפינוי פסולת שאינה מתכלה ושגורמת להיווצרות גזי חממה המזיקים לכדור הארץ, החלה בעצם עם מחזור הבקבוקים.
לאט לאט אנו רואים את המגמה של מיחזור כל מוצר שמסוגל לפגוע באיכות הסביבה אם יושלך יחד עם האשפה הרגילה ולכן קיים חוק מיחזור אלקטרוניקה​.

חוק זה עושה הפרדה ברורה בין פסולת לבין פסולת אלקטרונית. חייבת להיות התייחסות שונה לפסולת כאשר מדובר בפסולת אלקטרונית. היא חייבת פינוי והתייחסות שונה, כמו גם שלא ניתן להשליך אותך כך סתם, בהיותה מכילה חומרים רעילים. חלק מהפסולת האלקטרונית עובר מיחזור מחדש אבל חלק מוטמן באתרים של פסולת רעילה ובכלל זה כמובן סוללות שלא ניתן למחר אותן, אך רצוי שהן יושלכו למקום אחד ומשם ייאספו מבלי לגרום נזק סביבתי כלשהו.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן