על מיחזור פסולת אלקטרונית

על מיחזור פסולת אלקטרונית

מחזור מוצרי אלקטרוניקה בחברת שורו

כידוע, ציודי אלקטרוניקה שונים, מכשירי חשמל אלקטרוניים ומערכות מחשוב שונות, כולם הינם פסולת אלקטרונית, אשר בה יש לנהוג לא כפסולת רגילה גם בשל העובדה שניתן למחזר ולהשמיש אותה מחדש. הדבר ידוע ומוכר והטיפול בפסולת זו בהתאם לדרישות על פי חוק מיחזור פסולת אלקטרונית לעסקים הינה בעלת חשיבות רבה לבריאותנו, לסביבה ולחסכון משאבי הטבע היקרים ומסיבות חשובות נוספות.

פסולת של מוצרי אלקטרוניקה היא למעשה כל אותם מכשירים אלקטרוניים הפועלים ואינם בשימוש עוד או לחלופין מוצרים תקולים אשר אל לנו להשליכם ולערבבם עם פסולת רגילה אשר נשלחת למטמנות אשפה רגילה כיוון שהנזקים העלולים להיגרם הינם רבים ובלתי הפיכים. אנו ממליצים לבעלי עסקים עם פסולת אלקטרונית  לפנות אלינו לשם ביצוע הליך פינוי פסולת אלקטרונית לחברות, מקצועי ותקני.

בחברת שורו אנו פועלים לשם המחזור והשמשה מחדש של מוצרי האלקטרוניקה וציודי המחשוב השונים. אנו בעלי האמצעים השונים הנדרשים לשם איסוף פסולת אלקטרונית לעסקים ומחזורה על פי החוק ובהתאם לכל התקנים הרלוונטיים, ממשאיות לאיסוף הפסולת ועד מפעל מיחזור פסולת אלקטרונית למיון ומחזור תקני של הפסולת. אנו מבצעים את עבודתנו במלוא האחריות והמקצועיות במיומנות רבה עם ניסיון רב בתחום של כל עובד במפעלנו.

מאפייני מוצרי האלקטרוניקה

מוצרי אלקטרוניקה מורכבים ממתכות שונות, בין היתר עופרת, בדיל, פלטינה, כספית וזהב הניתנים למחזור או לשימוש מחדש. מוצרי האלקטרוניקה הינם ציוד חשמלי ואלקטרוני ופועל על זרם חשמלי או שדה אלקטרומגנטי כגון כל מוצרי ה IT השונים; מחשבים נייחים וניידים על כל חלקיהם השונים, שרתים, ציודי תקשורת כבדים, מדפסות, מכונות צילום, טלפונים שולחנים וסלולאריים, כבלים, סוללות, ספקי כוח, מצברים, אל פסק וכיוצ"ב.

הבעייתיות שבפסולת אלקטרונית

פסולת אלקטרונית מורכבת מציוד או רכיבים שכבר לא שמישים. פסולת אלקטרונית זו מכילה חומרים מסוכנים ורעילים, שניתן למצוא  בניהם מתכות כבדות וחומרים נוספים, לרבות כספית, עופרת, קדמיום, סלניום, בדיל, ברליום, חומרים מעכבי בעירה, ועוד. אם הפסולת מושלכת לאתרים רגילים היא גורמת לזיהום של הקרקע, מי תהום והאוויר, והיא מסוכנת לצמחים, חיות ובני אדם.

השימוש הרב במוצרי אלקטרוניקה, לצד החלפת מוצרים אלו בתדירות גדולה לדגמים יותר חדישים, מובילים להשלכת כמויות גדולות של נכסי IT אלו לפסולת, הגורם לבעיה סביבתית חמורה. כך למשל, טלפונים סלולריים מכילים כמויות גדולות של חומרים מסוכנים כמו נחושת, ארסן, ניקל, עופרת , אנטימון, בריליום וקדמיום. מחשב נייח מכיל חומרים מסוכנים כמו כרום 6 ערכי, מעכבי בעירה מסוג PBDE, כספית, זרחן, בריליום ועופרת.

רכיבים אלו ונוספים עלולים לגרום נזק עצבי לבני אדם, לפגוע בתהליכי התפתחות של ילדים, לגרום למחלות ממאירות ועוד. יש בפסולת אלקטרונית רכיבים עמידים בפני תהליכי פירוק ביולוגי, שיש להם נטייה להצטבר בתוך רקמות חיות. רכיבים אלו מכוניםPBT: Persistent Bioaccumulative Toxins, והם למעשה נספגים בתוך רכיבי תזונה של האדם.

אי לכך, בעולם ובישראל יצאו חוקים ותקנות לטיפול נכון ויעיל בפסולת זו, ,תוך  עידוד הליכי מחזור. בנוסף לכך, בגין תכונותיה והרכביה, הליכי הפינוי, האיסוף, המחזור והטיפול בפסולת אלקטרונית השונים מפסולת רגילה, יש בהפטרות מפסולת אלקטרונית זו  משום אתגר לגופי מסחר ורשויות החוק מאחר ונדרשים פתרונות מתקדמים ויצירתיים. הדבר הוביל לחקיקה בנושא, המחייבת יבואנים, משווקים ויצרנים להציג מכסות מחזור שוטפות. זאת לצד הקמה של חברות, אתרים ותאגידים המטפלים בפסולת אלקטרונית בהתאם לדרישות החוק והתקן.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

כדאיות מחזור פסולת אלקטרונית

לצד הסכנות שיש לסביבה ולאדם מחומרים המרכיבים פסולת אלקטרונית, יש לה יתרונות. לא אחת מדובר בחומרים ורכיבים יקרים ונדירים שיש עבורם ביקוש בתעשיות שונות, ואשר המחזור שלהם חוסך גם במשאבים וגם בעלויות ייצור. מדובר בחומרים כמו זהב, נחושת או ברזל, ולפי דוחות שהתפרסמו בשנים האחרונות בנושא, בתהליכי השלכת פסולת אלקטרונית עד כה אבד חומר גלם בשווי של עשרות מיליארדי דולרים. לכן יש גם כדאיות כלכלית גבוהה למחזור מוצרים אלו, עם פיתוח של כלכלה מעגלית שמנצלת באופן מיטבי משאבים להם היא נדרשת.

איך ממחזרים פסולת אלקטרונית

אנו בחברת SHURU מציעים איסוף היישר מבית העסק, המפעל או החברה שלכם ופינוי למפעלנו בצורה מאובטחת. אנו מטפלים בכל מוצר בהתאם, בין אם מדובר במחזור,שימוש מחדש, או פירוק  לחומרי הגלם ממנו מורכב המוצר וניצול מקסימלי של חומרי הגלם השונים המוחזרים לתעשייה בתהליך גריטה מורכב .

תהליך מחזור מוצרי האלקטרוניקה  חייב להתבצע בהתאם לתקנים מיוחדים וברגולציה ממשלתית. לנו בשורו מחזור מוצרי אלקטרוניקה יש את כל האמצעים הנדרשים עבור הליכי מחזור אלקטרוניקה תקניים, ואנו פועלים במגוון שיטות מחזור השונות הקיימות, על ידי צוות מיומן ומנוסה, בהתאם לחוק ולכל התקנים הרלוונטיים.

כל זאת מבטיח  שפסולת אלקטרונית המגיעה אלינו מטופלת כראוי בצורה מקצועית וכאמור השירות שלנו אלכם מקצועי ואמין ומתבצע בקלות ובמהירות לנוחיותכם המרבית.

נשמח להעניק גם לכם  שירות אמין ומקצועי ולענות על כל שאלה ופנייה בנושא המחזור מוצרי האלקטרוניקה ופסולות אלקטרוניות.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן