התקדמות הטכנולוגיה

חוק איסוף פסולת אלקטרונית מתייחס לחובת ההפרדה של מוצרי וסוגי מוצרי אלקטרוניקה וחשמל המהווים כולם, פסולת אלקטרונית.
חלק מהחוק מחייב גם הפרדה של סוגי המוצרים כדי לאפשר מיצוי של חומרים נדירים כדי לעשות מיחזור של פסולת אלקטרונית. מדי שנה מושלכים בישראל 130 אלף טון של ציוד אלקטרוני וחשמלי.
החוק כאמור מטיל את חובת האיסוף וההפרדה בחלקה על היצרנים והיבואנים, אבל גם על המשווקים של המוצרים החשמליים. היום אם מישהו מספק לך מקרר חדש, הוא חייב לפנות ללא תמורה את המקרר הישן שלך.

שרשרת המיון, ההפרדה והאיסוף יביאו קץ כך מקווים לפסולת האלקטרונית המושלכת באתרי ההטמנה, ועלולה להיות פצצה מתקתקת על רכיביה הרעילים בזיהום הסביבה ומקורות המים.

בכל בית יש המון אלקטרוניקה

הכמות הגדולה של מוצרי החשמל והאלקטרוניקה בכל בית וגם תרבות הצריכה של העידן הזה, מחייבים התקנת חוק שיגן על הסביבה וגם על בני האדם מפני אותו ציוד שלכאורה בא להקל על חיינו. לכל דבר יש מחיר ובנושא של ציוד אלקטרוני וחשמלי, מדובר במחיר גבוה מאוד.

נכון שהחיים שלנו מצד אחד הפכו להיות הרבה יותר קלים, וזריזים בעקבות רכישה של מוצרים חשמליים אבל מצד שני אני מוקפים במוצרים אלקטרוניים (שאגב לא בטוח שאנחנו חייבים את כולם והם בשלב מסוים יהפכו לפסולת אלקטרונית).

היום אתה רוצה לעשות טוסט אז יש לך כמה אפשרויות לטוסט מטוסטר קופץ, טוסטר מועך או בטוסטר אובן אם בא לכם, והנה רק בשביל טוסט אחד יש לנו שלושה מוצרים חשמליים וזה עוד לא הכול. אם פעם הייתה רק טלוויזיה אחת בכל בית, היום יש טלוויזיה בכל חדר, ואם פעם היה לנו רק מקרר אחד היום יש שמחזיקים גם במקפיא כי למה לא אם אפשר ובדיוק בזה טמונה הבעיה הגדולה שמובילה לכל כך הרבה טונות של מוצרים שאותם בסופו של יום צריך למחזר.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

תרבות הצריכה והצורך הגובר במיחזור פסולת אלקטרונית

כך יוצא שאם בעבר היו בכל בית כמה מוצרי חובה כמו מקרר, תנור אפיה ומכונת כביסה, הפכו הבתים שלנו למוקדים צפופים של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ולכולם נדמה – שככל שיש יותר מהם ככה יותר טוב. יותר קל ויותר מתקדם אבל מה עם הפסולת? בכל בית היום יש כמה פלזמות של טלוויזיה, מחשבים ניידים ונייחים, כמה מכשירים סלולריים כמובן ותוסיפו לזה מוצרי חשמל קטנים שקיימים בכל בית כמו: טוסטרים, מגהצים, מאוורים, מזגנים, תאורה ועוד.

כל המוצרים הללו עובדים על חשמל והוא מייצר גזי חממה שפוגעים בשכבת האוזון של כדור הארץ. בנוסף יש היום נטייה לייצר כל הזמן מוצרים יותר חדשים עם עוד כמה פונקציות, (אינטרס של היצרנים כמובן) ואז נוצרת לנו פסולת שמחייבת מיחזור פסולת אלקטרונית כי אתם חייבים את הפלזמה החדשה. לאן הולכת הישנה?

חוק מיחזור פסולת אלקטרונית חשוב כיום יותר מתמיד עקב תרבות הצריכה ולכן חשוב לבחור בחרה מקצועית לפינוי, איסוף ומיחזור פסולת אלקטרונית.

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן