מיחזור פסולת אלקטרונית- הרעלת עופרת

מיחזור פסולת אלקטרונית- הרעלת עופרת

על מיחזור פסולת אלקטרונית

חברת שורו מובילה בכל הקשור אל מיחזור פסולת אלקטרונית לעסקים. אנו מבצעים מחזור של פסולת אלקטרונית התורם במניעת הרעלות עופרת, תוך שימוש בהליכי מחזור ידידותיים לסביבה. התהליך מבוצע עבור סוגים שונים של פסולת אלקטרונית, לרבות מצברים, סוללות, מחשבים וציוד תקשורת. את הפסולת החברה אוספת מעסקים, מפעלים וארגונים רבים ברחבי הארץ תוך מקסום שווי שימוש, כאשר איסוף פסולת אלקטרונית לחברות מבוצע עם שירות מקצועי, מהיר ואמין. שירותים נלווים נוספים ניתנים במחירים תחרותיים ומחויבות לאבטחת מידע.

בעייתה עופרת בפסולת אלקטרונית

 

מיחזור פסולת אלקטרונית כולל כמובן הרחקת ומחזור מוצרי אלקטרוניקה המכילים עופרת, שהיא מהחומרים הכי מסוכנים לבני אדם, לחיות ולסביבה. העופרת משפיעה על תהליכים פיזיולוגיים ועלולה להיות מאוד רעילה לעצמות, הלב, המעיים, כליות, מערכת העצבים, מערכת הרבייה ועוד.

למעשה, הרעלת עופרת היא מצב המתאפיין ברמות גבוהות של עופרת בגוף. הסימפטומים הם כאבי ראש, כאבי בטן, בלבול, אנמיה, עצבנות, כאשר הרעלה כזו עלולה אף להוביל חלילה למוות. עד שנחקק חוק מיחזור פסולת אלקטרונית, הושלכו אל מטמנות האשפה מוצרי אלקטרוניקה וחשמל המכילים גם כמויות נכבדות של עופרת, והדבר בהחלט פגע באוכולוסיה.

בילדים, סימני הרעלת עופרת מתבטאים ברגזנות, כאבי ראש, חוסר ריכוז, התפרצויות זעם, תשישות, אי יציבות, קשיים בהירדמות, עצירות, בחילה ועוד. חומרת הפגיעה של עופרת בילדים גדולה יותר מאשר במבוגרים, וזאת בשל תהליכי גדילה שעדיין לא הבשילו אצלם. אצל מבוגרים עלול להתרחש גם אבדן זיכרון, כשל כלייתי ועוד.

הטעם של מלחי עופרת הוא מתוק, ועל כן ציוד ואביזרים לילדים קטנים, כולל עפרונות ציור או צבעים, אסור שתהיה בהם עופרת. בילדים עלולה להתרחש פגיעה גם במנת המשכל, לגרום לפיגור שכלי, היפראקטיביות ועוד. חשוב לדעת כי הרעלת עופרת במצב של הריון, עלולה לגרום ללידה מוקדמת או ללידת עובר במשקל נמוך.

מיחזור אלקטרוניקה מרחיק את הסיכון של הרעלת עופרת בילדים. חוק מיחזור פסולת אלקטרונית מכתיב לאן ומתי יפונו מוצרים אלקטרוניים, שחלקם הלא מבוטל כולל עופרת.

ההנחיות הן לאסוף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ישנים ע"י היבואנים או המשווקים, להעביר אותם אל נקודות איסוף של פסולת אלקטרונית ולעשות תהליך של מיחזור פסולת אלקטרונית מיחזור המתכות היקרות בתוכם.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

באיזה מוצרים יש עופרת?

טלוויזיה ישנה לפני דור ה-LCD מכילה עופרת. גם מכשירי סלולר מכילים עופרת. בהנחה שזמן השימוש בסלולרי הוא כ-18 חודשים ויש למעלה מ-500 מיליון משתמשים, נסו לתאר לעצמכם איזה הר של עופרת אפשר ליצור מזה.

העופרת היא אחת משבע מתכות הידועות עוד מימי קדם. היא עמידה לקורוזיה ויש לה מוליכות חשמלית. בטבע יש עופרת בצורה הכי טהורה, ויש לה שימושים רבים בהווה ובעבר. היא בשימוש בתוך מצברים של כלי רכב ובסוללות, היא משמשת כבסיס לצבעים, בשימוש של מוצרים קוסמטיים, מייצרים ממנה משקולות לצלילה ולדייג וכן מצפים אתה כבלי חשמל. עד שנות התשעים, יש לומר, השתמשו בעופרת כתוסף לדלק, ובעקבות מחקרים שהוכיחו ירידה במנת המשכל וסכנה לנחשפים אליה, נאסר השימוש בחומר טטרה-אתיל שהיה התוסף לדלק. גם בישראל נאסר השימוש בו.

לבסוף, נציין כי העופרת גורמת לניוון של תאי העצב המאבדים את עטיפת המיילין שלהם, ולכן במוח יש הפחתה של מספר הנוירונים. מלבד זאת, העופרת גורמת לתאים בהיפוקמפוס נזק מבני וכן שינויים ברקמת המיילין.

פינוי פסולת אלקטרונית בהתאם לדרישות החוק

כיום טיפול בפסולת אלקטרונית מעוגן בחוק טיפול סביבתי עבור ציוד אלקטרוני, המחייב עסקים, מפעלים, ארגונים וחברות. חוק טיפול סביבתי עבור ציוד אלקטרוני, חשמלי וסוללות משנת 2014 קובע תקנים וכללים לטיפול נכון בציוד אלקטרוני ומעודד מחזור של ציוד זה, במטרה להפחית את הכמויות של פסולת אלקטרונית וההשפעות השליליות שיש לה על הסביבה, כולל בין היתר זיהום עופרת.

חוק מיחזור פסולת אלקטרונית מטיל אחריות רחבה על יבואנים ויצרנים בכל הקשור למחזור של פסולת אלקטרונית, עם חובת דיווח בכל שישה חודשים וכל שנה אודות ציוד שמכרו בישראל, ומימון האיסוף של פסולת אלקטרונית באמצעי איסוף מאושרים. יצרני ויבואני מוצרי אלקטרוניקה נדרשים לעבוד מול גוף יישום מוכר ומאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה. גוף זה ידאג לביצוע עבודות של מיון וטיפול נכון בפסולת אלקטרונית באופן שלא יפגע בסביבה, וכן הכנה לשימוש חוזר בפסולת אלקטרונית.

חברתנו מתמחה בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית למפעלים ועסקים בהתאם לדרישות החוק. אנו פועלים כקבלן מורשה במטעם של תאגידי המחזור המוכרים, ופועלים כמתקן טיפול מאושר. כמו כן, אנו מבצעים עבודות אלו עם עמידה בכל דרישות חוק מיחזור פסולת אלקטרונית, ויש שלנו את כל ההיתרים הנדרשים לעבודות מיחזור מהמשרד להגנת הסביבה. זאת, לצד הסמכה ופעילות בהתאם לתקן ISO – 9001 עבור מערכות ניהול איכות, ותקןISO 14001 עבור מערכת לניהול סביבתי.

לפרטים נוספים וקבלת השירות, הנכם מוזמנים לפנות אל חברת שורו בטלפון 077-231-8099.

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן