חשיבות מיחזור אלקטרוניקה

חשיבות מיחזור אלקטרוניקה לעסקים

חשיבות מיחזור אלקטרוניקה במודעות גוברת והולכת לכל הנושא של איכות הסביבה. מסתבר כי הנזק, כאשר מתרחש, לא פוגע רק בסביבה אלא גם באיכות חייהם של בני אדם.

ישנם שינויים מאוד גדולים באקלים של כדור הארץ, התחממות יתר ופגיעה בשכבת האוזון, כתוצאה ישירה משימוש יתר בחשמל ודלק, ויצירת גזי חממה שנפלטים על הגלקסיה ופוגעים באטמוספרה של כדור הארץ.

חשיבות מיחזור אלקטרוניקה אם כך, בתקופה רגישה כזו, הוא חובה של כל מי שיש לו יד ורגל בנושא של ייצור מוצרי אלקטרוניקה, חשמל ועוד.

חוק מיחזור פסולת אלקטרונית בא להגן על הסביבה, ומציע פתרונות נכונים וצודקים לצורך מיחזור אלקטרוניקה, לא רק כדי למנוע פגיעה בסביבה, אלא גם כדי לעשות שימוש חוזר ברכיבים וחומרים אצילים שהמלאי שלהם הולך ואוזל.

מה הקשר בין מיחזור אלקטרוניקה לשכבת האוזון?

החור בשכבת האוזון של כדור הארץ, הוא אזור באטמוספרה בו התדלדלה מאוד שכבת האוזון. לשכבה זו תפקיד חשוב באיזון החיים, כי הוא מסנן את הקרינה אולטרה סגולה של השמש.

יותר נכון – היא בולעת את הגלים הארוכים של השמש, בין 295 ל- 320 ננומטר. גזי החממה, הוא גורם ישיר לנזק שנגרם לשכבת האוזון. בשנת 1983 התגלה כי מעל הקוטב הדרומי ויבשת אוסטרליה, שכבת האוזון התדלדלה מאוד והקרינה חודרת דרכה. כאשר יש התדלדלות בשכבת האוזון, הקרינה יכולה לחדור דרכה, ומכאן ההתחממות הגוברת והולכת של כדור הארץ.

הקרינה הזו מסוכנת מאוד לכל בעלי החיים ובני האדם שעל כדור הארץ, ולכן פגיעה בשכבת האוזון היא הרת אסון.
בין השאר, שימוש במוצרי אלקטרוניקה יוצר את אפקט גזי החממה הנפלטים אל שכבת האוזון ולכן מחזור אלקטרוניקה, הוא רק חלק אחד מתכנית שלמה של שמירה על כדור הארץ ומי תהום.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

מיחזור אלקטרוניקה זה חוק

כאשר לא נעשה איסוף של פסולת אלקטרונית, והיא מושלכת לפחי האשפה, היא תגיע למטמנות אשפה ושם יתחיל תהליך מסוכן מאוד מבחינת מי תהום וזיהום הקרקע.

מחזור אלקטרוניקה הוא חובה היום. בכל המוצרים האלקטרוניים יש רכיבים וחומרים מסוכנים. כאשר מוצרי האלקטרוניקה הללו יבואו במגע עם פסולת אורגנית, במהלך הזמן היא תגרום להתקלפות השכבה החיצונית שלהם, ולחשיפה והתמוססות של חומרים רעילים המצויים בתוכם. אלה יופרשו החוצה, ויחלחלו לתוך האדמה. הם מסוגלים להגיע למי תהום, להרוג את החי והצומח וחלילה גם בני אדם.

מיחזור אלקטרוניקה זה לא נושא לדיון או לבחירה, זהו חוק המגן על איכות הסביבה מפני מזהמים. מתכות כבדות וזיהום תעשייתי זיהוי מי תהום כתוצאה מהפרשה של חומרים רעילים ממוצרי אלקטרוניקה, עלול להיווצר בגלל משך הזמן בין קיומו של הזיהום לגילויו. כאשר מדובר בזיהום ממושך, קשה מאוד למנוע אותו, ואופי הזיהום גם עלול לגרום לו לנדוד לאזורים שונים.

בישראל כבר התרחשו מקרי זיהום של מי תהום שגרמו לתחלואה בפרקינסון ומדברים על 72 ק"מ של אזורי זיהום באתרי תעשייה מרכזיים. מיחזור אלקטרוניקה שומר על החיים שלנו על הכדור ארץ.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן