חוק פסולת אלקטרונית בארץ

חוק פסולת אלקטרונית בישראל הוא חוק המתייחס לכל אותם מכשירים וציודים אלקטרוניים או כאלו המכילים רכיבים אלקטרוניים שונים, מתכות, סוללות ומצברים, ואשר נולד כצורך ומענה לבעיית הזיהום הסביבתי בעת פירוקם כאשר הם מושלכים לאשפה.

החוק מתייחס ומטיל את האחריות על כל היצרנים, היבואנים והמשווקים של ציודים חשמליים ואלקטרונים אלו, בין היתר אוסר על אלו מכירת פסולות או כל קבלת תמורה בעדם אלו וכמו כן ישנה החובה להעבירם לתאגידי מחזור מורשה לטיפול ומחזור פסולת זו.

חוק מיחזור פסולת אלקטרונית

חוק פסולת אלקטרונית בישראל נכנס לתוקפו ב מרץ 2014. החוק מחייב איסוף פסולות אלו בסך של 15% מסך המכירה השנתית של היצרנים, היבואנים והמשווקים בשוק הישראלי של מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, חובתם היא לקבל פסולות אלו מהלקוח, ללא תשלום ו/או כל תמורה מצד הלקוח ולהעבירם לגורמים המוכרים הייעודיים לטיפול בפסולת זו להם ניתנה ההרשאה.

ללקוח צריכה להינתן האפשרות למסור פסולת אלקטרונית לפי הכמות והמשקל בהתאם למוצר שנרכש.
בנוסף החוק גם מטיל אחריות על הרשויות המקומיים לדאוג לאיסוף ופינוי וטיפול בכל אותם פסולות אלקטרוניות של המגזר הביתי.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

שורו חברה ותיקה בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית

שורו הינה חברה אשר מיישמת בהתאם לתקנים הרלוונטיים השונים הנדרשים ובהתאם לחוק את האיסוף, הפינוי, הטיפול והמחזור של פסולות אלקטרוניות.

במסגרת עבודתנו במפעל אנו דואגים למיין ולהפריד את המרכיבים של פסולות אלו ולטפל בכל מוצר בהתאם. באמצעותנו כל הציוד הנדרש לפי כל התקנים וצוות עובדים אחראי ומיומן שמבצע את העבודה בקפידה עם כל האחריות הנדרשת לטיפול בפסולות אלו. כל מוצר חשמלי או אלקטרוני, מתכות, סוללות או מצברים מכל בית עסק, חברה, מעבדה או מפעל נשמח לאסוף ולפנות אל מפעלנו לצורך שימוש חוזר, מקסום או ניצול של חומרי הגלם היקרים מהם עשויים ציודים אלו, מניעת זיהום סביבתי, טיפול מתאים לרעלנים העלולים להשתחרר בעת פירוק הפסולת , בהתאם לחוק ולמשרד להגנת הסביבה.

חוק הפסולת האלקטרונית הביא למודעות רבה של החשיבות בנושא הטיפול והמחזור החשוב שיש לבצע על מנת לצמצם את כמויות פסולות אלו עם פסולות רגילות ולמניעה מקסימלית להטמנתם יחד עם אשפה רגילה במטמנות האשפה הרגילים.

החוק אשר מטיל אחריות נוספת על היבואנים, משווקים ויצרנים של ציודים אלו ומטיל אחריות גם על הרשויות המקומיות בטיפול ומענה לנושא הוא גם מביא לתודעה והבנה רבה של האחריות שכדאי גם לנו לקחת ולנקוט בפעולה חכמה בעת השלכת פסולות אלו והעברתם לטיפול ולמחזור אשר באים בקו ישר עם החוק למחזור פסולות אלקטרוניות.

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן