חוק פינוי פסולת אלקטרונית

חוק פינוי פסולת אלקטרונית

חוק פינוי פסולת אלקטרונית בישראל – במרץ 2012 הוגשה ההצעה שהובילה לחקיקת חוק איסוף פסולת אלקטרונית. פסולת אלקטרונית היא כל ציוד אלקטרוני או חשמלי וכן רכיבים של ציוד כזה ולמעשה כל מוצר שפועל על חשמל.

מאז המהפכה התעשייתית במהלכה הומצא הקיטור שהוביל לאין סוף ייצור מוצרים בהיקף תעשייתי, עבר העולם מייצור ידני ותעשייתי לייצור אלקטרוני. רוב רובם של מוצרי החשמל שאנו משתמשים בהם היום הם גם דיגיטליים או אלקטרוניים וכאלה המכילים רכיבים שיש בהם חומרים מסוכנים. (שמצד אחד כמובן מאפשרים את השימוש היעיל אך מצד שני מייצרים במילים פשוטות- רעל).

חוק פסולת אלקטרונית בישראל

ישראל מייצרת כ-130 אלף טון של פסולת אלקטרונית והכמות רק גדלה משנה לשנה. מדי שנה יש ייצור של מכשירי סלולר חדשים, מכונות כביסה, מזגנים, מחשבים ועוד.

העולם כל הזמן צועד על האלקטרוניקה וכל חידוש קטן, דוחק הצידה מכשירים או ציוד שלעיתים אחרי שנה כבר נחשבים ישנים כי אין בהם את החידוש המסוים. מצב זה יוצר המון מוצרי חשמל ואלקטרוניקה מיותרים החל ממוצרים גדולים של מקררים ותנורי אפיה ועד לכמויות אדירות של מכשירי סלולר, מחשבים ניידים או נייחים ועוד.

עד לחקיקת חוק איסוף פסולת אלקטרונית היה נהוג להשליך אותה לפחי הפסולת הרגילה ולהטמין אותה כמו את כל הפסולת במטמנות שנועדו לשם כך.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

פסולת אלקטרונית מרעילה את הסביבה

בעוד שבמדינות רבות בעולם כבר פעלו בנושא של איסוף ומיחזור פסולת אלקטרונית, ישראל דשדשה די מאחור עד שנחקק החוק המורה על איסוף פסולת אלקטרונית, השמדה או מיחזור וכמובן הפרדה ברורה בינה לבין פסולת רגילה.

מבחינת החוק האחריות על מיחזור מוצרי החשמל והאלקטרוניקה מוטל על יבואני ויצרני מוצרי החשמל אשר חייבים למחזר לפחות 50% מהכמות שהם מוכרים. חברת שורו פועלת מול גופים אלה כדי לאסוף מהם את הפסולת האלקטרונית ולטפל בה בצורה תקינה כדי למחזר אותה וגם לשמור על הסביבה.

בכל ישוב היום יש נקודות איסוף של פסולת אלקטרונית לשם מושלכים צעצועים עם רכיבים אלקטרוניים, ציוד חשמלי ואלקטרוני ועוד. חברת שורו אמונה על איסוף הפסולת הזו ממקומות שונים ברחבי הארץ.

6 קטגוריות לחוק פסולת אלקטרונית

חוק מיחזור פסולת אלקטרונית מחולק לשש קטגוריות:

  • מכשירי קירור וחימום.
  • מכשירי חשמל גדולים.
  • מכשירי חשמל קטנים.
  • מנורות ונורות.
  • מסכים.
  • מחשבים ותקשורת.

איסוף פסולת אלקטרונית בצורה מסודרת ע"י חברה כמו שורו דואג שהפסולת האלקטרונית תטופל בצורה תקינה וכקבוע בחוק.

חברת שורו אוספת ציוד IT ומציעה שירותי השמדה וגריסה לדיסקים קשיחים, כרטיסים אלקטרוניים, התקני זיכרון, מערכות אלקטרוניות ועוד.

כל תהליך הגריסה וההשמדה נעשה בצורה מבוקרת ומפוקחת בסופו ניתן ללקוח אישור. חברת שורו היא אחת החברות המובילות בארץ אשר בפעולותיה השונות תורמת לתהליך השמירה על כדור הארץ וכן למיחזור.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן