איסוף פסולת אלקטרונית

איסוף פסולת אלקטרונית בחברת שורו

איסוף פסולת אלקטרונית מחוייב המציאות מכיוון שהעולם שלנו הפך ליותר ויותר טכנולוגי ואלקטרוני ואנו מוקפים בגאדג'טים, אביזרים וציוד אלקטרוני וטכנולוגי מסוגים שונים, אלה גם מייצרים פסולת בהתאם. אבל כל אגף האלקטרוניקה והטכנולוגיה הזה מתחדש לעתים תכופות (זו דרכה של טכנולוגיה), מוצרים מתקלקלים ויוצאים מכלל שימוש והעולם מתחיל לייצר כמויות של פסולת אלקטרונית שצריך לעשות אתה משהו.
לשים אותה באיזה שהוא מקום – או למחזר!
העולם הולך לקראת מחזור משום שתעשייה שמייצרת פסולת שאינה ניתנת למחזור, מייצרת גזי חממה הגורמים להתחממות כדור הארץ ופסולת אלקטרונית פסולה מכל בחינה כי היא גם רעילה.
גם השימוש היום יומי בתחומים שונים נעשה מתוך שיקול של מחזור, אבל יש מוצרים שאי אפשר לייצר אותם ירוקים ומתכלים: מחשב למשל. אבל יש לו חלקים שניתנים למחזור ולא רק לו ולכן יש מגמה והיא איסוף של פסולת אלקטרונית כדי להעביר אותה עיבוד, מיון ומחזור.

מה יש בפסולת אלקטרונית?

בפסולת אלקטרונית יש חומרים רעילים רבים כמו למשל קדיום, סלניום, כספית, עופרת, בדיל, ברליום, מעכבי בעירה ועוד. איסוף פסולת אלקטרונית מחייב ידע מקצועי איך לטפל, לאסוף, ולהוביל את החומרים הללו, מבלי לגרום נזק לעוסקים בזה או לסביבה.

למרבה הצער פסולת אלקטרונית רעילה מגיעה גם למזבלות ולמשרפות ציבוריות, מבלי לפרק את המוצרים כך שהם נטמנים באדמה ובקלות יכולים להגיע עם סחף של מי גשמים למי התהום שאנו שותים מהם.

לכן חשוב מאוד לבצע איסוף של פסולת אלקטרונית, שלא תגיע למקומות הציבוריים של חיסול פסולת, אלא תעבור את התהליך שצריכה לעבור כל פסולת רעילה מהסוג הזה.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

בפסולת אלקטרונית יש הרבה פסולת רעילה אבל מצד שני גם הרבה חומרים נדירים שמן הראוי למחזר אותם, ויש לזה היבטים כלכליים ואחרים. המפיקה הכי גדולה של החומרים הללו היא סין וערכם בכסף הוא רב.

מחזורם ינתק ולו במעט את התלות בסין וכמובן יש גם את ההיבט הכספי. חומרים נדירים אלה נמצאים בעפרות שהם מחצבים מסוימים, בעלי ערך כלכלי. יסודות אלה נמצאים בקרום כדור הארץ (השכבה החיצונית של כדור הארץ) השייך לשכבת הליתוספירה. הם התגלו בשנת 1787 במהלך כרייה של עפרה ובמשך השנים מאז התגלו עוד ועוד חומרים שונים נדירים שקיבלו את שמותיהם על שם תחום העיירה בה נמצאו וביניהם אפשר למצוא: וטרביום, לנתן, ארביום, דידימיום איטריום, צריום ועוד. בסה"כ התגלו כ-25 יסודות נדירים ובמסגרת פרויקט מנהטן, התאפשר להפריד ולזקק את היסודות הללו.
מדינות רבות משקיעות היום בתחום איסוף פסולת אלקטרונית כדי לזקק את היסודות הנדירים הללו.

איסוף פסולת אלקטרונית- כדאיות כלכלית!

איסוף פסולת אלקטרונית נעשה בעיקר לצורך מחזורה. זהו אתגר גדול מאוד מצד הממונים על איכות הסביבה, ליצור מעגל של איסוף ומחזור כאשר הרבה פעמים עולה שאלת הכדאיות הכלכלית.
איסוף פסולת אלקטרונית מחייב תפעול ולוגיסטיקה לעיתים חובקי עולם, ולא תמיד ברור מהי הרווחיות במחזור הפסולת הזו כמו למשל באיסוף מקררים.

בסוף שנות התשעים נעשו במערב אירופה וגם במקומות נוספים בעולם ניסיונות לבצע איסוף פסולת אלקטרונית בצורה מאורגנת תחת ויסות עירוני. כאשר מדובר במכשירים סלולריים האתגר והא לא עצום, אבל כאשר אנו מדברים על מוצרים גדולים כמו מכונות כביסה ומקררים, ברור שיש צורך לפתור את ההובלה ועוד. בארה"ב במסגרת המגמה לפתור את הבעיה נמצא כי מלבד היות הפסולת האלקטרונית כבדת משקל, היא גם הייתה מקור למקרי גניבה, שוד ופלילים.

בישראל יש מספר אתרים של איסוף פסולת אלקטרונית וכמובן את חוק מיחזור פסולת אלקטרונית, הנעשה גם במסגרת בתי עסק ומוסדות המעורבים בפעילות ירוקה. בנוסף מחויבים יבואנים ומשווקים של מוצרי אלקטרוניקה וטכנולוגיה למכסה מסוימת של פסולת אלקטרונית.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן