פינוי פסולת אלקטרונית סוללה חשמלית

פינוי פסולת אלקטרונית סוללה חשמלית

השירות ניתן לעסקים בלבד

סוללה חשמלית או מה שמכונה בטרייה, חייבת בהליך של פינוי פסולת אלקטרונית. הראשון שבנה סוללה חשמלית היה אלסנדרו וולטה וההמצאה הזו שלו במאה ה-17 אפשרה למדענים לחקור את תחום החשמל. הסוללה הישנה הזו כללה כמה לוחות של אבץ ונחושת שהיו מופרדות ביניהן בחומר נקבובי.

כל סוללה כוללת קתודה, אנודה ואלקטרוליט. המגע של שתי המתכות והאלקטרוליט גורם לתגובה כימית. המטענים החשמליים זורמים בתוך חוט תיל שנמצא בסוללה, והתיל הזה עטוף בחומר חשמלי ומאפשר שימוש בחוט הזה עם כל מוצר חשמלי או אלקטרוני.

סוללות חייבות לעבור תהליך של פינוי פסולת אלקטרונית, שכן החומרים שבתוכם רעילים ודליפה שלהם החוצה עלולה לגרום לסכנה לסביבה ולבני האדם. האופציה הכי טובה במקרה זה היא מיחזור פסולת אלקטרונית.

סוגי סוללות לפינוי

פינוי פסולת אלקטרונית מחייב גם פינוי סוללות ראשוניות ושניוניות. להלן הסוגים: סוללת אלקליין- זוהי הסוללה הכי שמישה במכשירי חשמל קטנים.

האלקטרודות עשויות מאבץ ונגן. האלקטרוליט בסוללה כזו מבוסס על תרכובת בעל חומציות גבוהה, לכן מסוכן מאוד לפרק סוללה מסוג זה. סוללת אבץ-פחם- זהו הסוג הכי פשוט של הסוללות. האלקטרודות נעשות מנגן דו חמצני ואבץ ובאלקטרוליט יש אבץ כלוריד ואמוניום כלוריד.

סוללת כספית- זוהי סוללה שהקתודה שלה עשויה תחמוצת כספית והאנודה שלה עשויה אבץ. האלקטרוליט של סוללה כזו עשוי מימת האשלגן.

כל החומרים הללו מסוכנים מאוד ולכן סוללה מסוג זה כלולה ברשימת המוצרים בחוק פינוי פסולת אלקטרונית. סוללת כסף- אבץ- אלה הן סוללות הידועות גם בשם סוללות כפתור. יש בהן רכיב כסף ולכן הן יקרות לייצור.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

סוללות לטעינה ופריקה חוזרת

סוללות שניוניות מיועדות לטעינה ופריקה חוזרת. סוללות מסוג זה נמצאות למשל באופניים חשמליים ומוצרים נוספים. סוללת עופרת חומצה- מכונה גם מצבר.

האלקטרודות שלה עשויות עופרת והאלקטרוליט הוא תמיסה של חומצה גופרתית.
סוללת ניקל קדיום- זוהי סוללה העשויה מניקל וקדיום. ההטענה שלהן נעשית ע"י זרם חשמלי, והוא מפרק את התרכובת הכימית שלהן. יש לציין כי פיתוח התא – תא ניקל מטאל הידריד, הפחית את השימוש בניקל קדיום בגלל סיבות של רעילות.
סוללת ניקל מתכת הידריד- סוללה זו נמצאת לרוב בשימוש של מכשירי חשמל קטנים. האלקטרודות עשויות מניקל והאלקטרוליט מצוי על בסיס תרכובת בעלת חומציות גבוהה. מסוכן מאוד לפירוק ועלול לגרום לתוצאות הרות גורל.
סוללת ליתיום יון- בקבוצה זו נכללת גם סוללת ליתיום פולימר. אלה הן סוללות קטנות במיוחד של מכשירים קטנים כמו מצלמות וטלפונים ניידים. ההספק החשמלי של הסוללות הללו גדול פי 300% מסוללות אחרות, ולכן הוא בשימוש של אופניים חשמליים. פינוי פסולת אלקטרונית של סוללות, מתבצעת בנקודות מכירה של סוללות. לקוחות מוזמנים להגיע לכל חנות כזו ולהניח שם את הסוללות הישנות שמתפנות בצורה מסודרת אל נקודות איסוף וגם פינוי של פסולת אלקטרונית.

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן