מיחזור אלקטרוניקה כיום

"טביעת הרגל האקולוגית" הוא שמו של ארגון אקולוגי שמצהיר כי ניצולת הטבע היום, הרבה יותר גדולה מהקצב של הטבע לייצר את אותם משאבים.
זהו ארגון בינלאומי שפעם בשנה נותן הערכה לגבי שיעור הניצול של הטבע ביחס למה שקורה וזה כולל גם התייחסות ליכולת של הטבע לייצר משאבים כמו צמחים וגם את היכולת של הטבע לספוג גזים כמו גזי חממה הנפלטים בעקבות שריפת דלק וחשמל.

בדיוק בגלל הסיבות האלה אנו עוסקים בשירותי מיחזור אלקטרוניקה כיום נעשים היום מאמצים אדירים לעשות מיחזור אלקטרוניקה כדי לא להשאיר אותנו עם טבע חלול ועם כמויות של פסולת אלקטרונית בכמויות אדירות. לדבריו של הארגון הנ"ל, מזה כמה עשורים שבני האדם מנצלים את הטבע מעבר ליכולתו וגורמים לו נזק (עוד מעט לא יישארו יערות גשם כדי לייצר נייר ולא דגים בים), כמו גם מתכות אצילות המעורבות ביצירת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה.

מה בין מיחזור פסולת אלקטרונית לכדור הארץ?

החובה של מיחזור אלקטרוניקה תאפשר הפסקת ניצול משאבי הטבע, אשר מדי שנה מצטמצמים יותר ויותר. ניצולת היתר הזו באה לידי ביטוי במשברים המתבטאים בעליית מחירי המזון (כי הטבע מייצר פחות) שינויים באקלים, משברים כלכליים ועוד.

לאדם הממוצע קשה לעשות את החיבור בין עליית מחיר הלחם למיחזור פסולת אלקטרונית, אבל כאשר מנצלים שטחים רבים בטבע שהמטרה שלהם היא ליצירה חיובית של משאבים, ומנצלים אותו יותר מדי, לא נשאר מאיפה לקחת עוד משאבים ולכן מוצרים מתייקרים.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

מיחזור פסולת אלקטרונית

גם בישראל מזהירים מומחים מזה זמן, על ניצול יתר של משאבי הטבע. קחו למשל את יכולת התרבותם של הדגים בים התיכון ובכנרת, דייגים כבר לא מצליחים לדוג את אותה כמות שדגו בעבר בגלל דייג יתר.
בשנים האחרונות יש גם יותר שאיבה ממאגרי מי התהום בישראל, מפלס מי התהום יורד ועלול ליצור פרצה מסוכנת של חדירת מי ים. אנחנו בוודאי לא רוצים מים מלוחים בברזים שלנו…

מה שחשוב להבין הוא שאנחנו צריכים לחיות ליד הטבע, ולא להשתלט עליו כפי שקורה. זה עלול לחזור אלינו כחברה אשר זקוקה לטבע ולמשאבים שלה.

משום כך מיחזור אלקטרוניקה למשל חוסך את הכרייה של מחצבים נוספים ועושה שימוש ברכיבים של אלקטרוניקה לשימוש חוזר. עד היום עשו את זה מדינות עניות מטעמי חיסכון, אבל היום יש לזה סיבה שקשורה לאיכות הסביבה ועושות את זה כל מדינות העולם כולל ישראל.

אין ספק כי אנחנו חיים בעידן טכנולוגי וחשמלי מפותח. אנחנו כמהים לטכנולוגיה מתקדמת, והרבה פעמים מתלהבים לצרוך אותה, לרוב יותר ממה שאנחנו צריכים.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן