מיחזור אלקטרוניקה וחומרים רעילים

מדי שנה מיוצרת בארץ כ-100 טון של פסולת אלקטרונית. עד לחקיקתו של חוק מחזור פסולת אלקטרונית 2014, הוטמנה פסולת זו במטמנות האשפה הרגילות, אולם החוק קבע, כי יש להפריד בינה ובין פסולת רגילה לפסולת לצורך מיחזור אלקטרוניקה וחומרים רעילים בשל הסכנה הקיימת לחלחול רעלים וזיהום הסביבה ועד לסכנה הנשקפת לבני אדם.

המודעות האקולוגית לנזקים שעלולים לגרום מוצרי האלקטרוניקה והחשמל, אכן גרמה לכך שיש הכרה והבנה מצד הגורמים המעורבים בקיום חוק המחזור, אבל לא כולם יודעים איזה נזק נחסך מאתנו, שכן המוצרים הכי שימושיים שלנו בבית כמו מכונת כביסה, מדיח ועוד מכילים חומרים מסוכנים ורעילים שבעצם דליפתם החוצה עלולים לזהם את הסביבה, ומסוכן מאוד לבני אדם להיות קרובים לדליפה/

מיחזור אלקטרוניקה וחומרים רעילים

כל מכשירי החשמל שלנו בבית, מורכבים מכל מיני חומרים. הם מכילים זכוכית, מעכבי בעירה וחמצון, מתכות שונות, חומרים פלסטיים ועוד.
במחשב רגיל למשל, יש יותר מארבעים חומרים המעורבבים זה עם זה, וגם הפרדתם בתהליכים של מחזור מאוד מסובכת. מעגלים מודפסים למשל בתוך המחשב הם בעלי ערך. הם מכילים מתכות אצילות כמו זהב ונחושת. מסכי טלוויזיה מהדור הקודם מכילים עופרת. חלק מהמעטפת של מוצרים רבים עשויים אלומיניום כלומר- המצב הרגיל הוא שאנו מוקפים בהמון המון חומרים מסוכנים, שמצד אחד תורמים לתפקוד של כל מיני מוצרים ומצד שני, שחרור לא מפוקח שלהם, עקב תאונה או מחדל עלולים לסכן את הסביבה וחיי אדם.

חוק מיחזור פסולת אלקטרונית מכתיב גם הנחיות ברורות לצורת המיחזור. כלומר- לא מדובר באיסוף מכשירים ושריפתם חלילה, דווקא אקט כזה עלול לשחרר לטבע בצורה מואצת את החומרים הרעילים.

לשיחה חוזרת מלאו את הפרטים

חומרים רעילים ליתיום כספית ואבץ

פסולת אלקטרונית יש חומרים רבים הידועים כמזיקים לסביבה ומסוכנים לבריאותם של בני אדם. חלק מהחומרים הם: אבץ, ליתיום, כספית, ניקל, ארסן. תרכובות של הלוגן כמו PBB ו-PVC, סוגים שונים של מעכבי בעירה ועוד.

מיחזור אלקטרוניקה מוציא מהמוצרים את החומרים היקרים בהם ייעשה שימוש חוזר, ומשמיד בצורה מבוקרת את החומרים שאין בהם צורך. הוצאת החומרים האצילים מונעת שחרור לא מבוקר שלהם לטבע ולסביבה. לכל מכשיר חשמלי או אלקטרוני יש את שורת החומרים המסוכנים שלו. אין כל סכנה להשתמש בהם, אבל יש סכנה כאשר החומרים הללו משתחררים בסביבה ובדיוק בגלל זה עושים מיחזור אלקטרוניקה.

שפורפרת קתודית מכילה עופרת

עד שהטכנולוגיה התפתחה ומוצרים חשמליים ואלקטרוניים נוצרו בשיטות חדשות וחומרים מסוימים, נעשה שימוש רחב בחומרים רעילים ומסוכנים, בעיקר במכשירים שונים מהדור הישן, חלק מכך נבע מחוסר הידע לגבי הסכנות הטמונות אפילו בטלוויזיה.

מכשירי טלוויזיה מהדור הישן למשל, עשו שימוש בשפופרת קתודית המכילה חומרים זרחניים, כמות גדולה של עופרת וגזים רעילים.

טלפונים סלולריים הם מקור לפסולת רעילה ובהנחה שיש ליותר מ-500 מיליון בני אדם טלפונים סלולריים מייצרת ערימה עצומה של חומרים מסוכנים לסביבה.

רק בסוללות של המכשירים הסלולריים יש חומרים כמו קדיום, ליתיום, ניקל ועופרת כפול 500 מיליון, והנה לכם ערימה אדירה של פסולת רעילה זמינה ומתחדשת מדי שנה.

במחשבים יש זרחן, כספית, עופרת חומרים פלסטיים הפולטים גזים רעילים, מעכבי בעירה ועוד.

מיחזור אלקטרוניקה וחומרים רעילים מחייב אותך לפעול בעכבות חוק המיחזור. בחברת שורו תוכלו למצוא מגוון שירותי מיחזור אלקטרוניקה לעסקים.

מוזמנים לקרוא בנוסף:

שירותי מיחזור נוספים:

אודות שורו

חברת שורו – מיחזור אלקטרוניקה, הינה מהחברות המובילות בישראל בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית (Electronic Recycling).
החברה אוספת מגוון ציוד ופסולת אלקטרונית, מחשבים, ציוד תקשורת, סוללות ומצברים, מחברות, מפעלים וארגונים גדולים לצורך מיחזור ידידותי לסביבה.

פרטי יצירת קשר

מלאו את הפרטים בטופס:

הפתרונות שלנו בסרטון קצר

סרטון מיחזור אלקטרוניקה
נגן וידאו
דילוג לתוכן